Центр дополнительного образования взрослых "Студия полезных компетенций" » Як разумець і пісаць гісторыю? Таямніцы гістарычнай нарацыі Запісацца на курс Падпісацца на навіны Водгукі


Як разумець і пісаць гісторыю? Таямніцы гістарычнай нарацыі

Запрашаем усіх ахвотных на курс «Як разумець і пісаць гісторыю? Таямніцы гістарычнай нарацыі».

Як распавесці гісторыю цікава і аб’ектыўна? Чым з’яўляецца гісторыя? Што такое гістарычная свядомасць? Гістарыяграфія — літаратура і мастацтва ці сухая, нятворчая навука? Як гісторыкі пераконваюць?

На гэтыя і іншыя пытанні вам адкажа Генадзь Семянчук, кандыдат гістарычных навук, дацэнт. Вядомы як археолаг і гісторык сярэднявечча Беларусі і суседніх рэгіёнаў. Аўтар каля 200 навуковых і навукова-папулярных тэкстаў. Шматгадовы супрацоўнік Інстытута этналогіі і культурнай антрапалогіі Ягелонскага ўніверсітэта (Кракаў, Польшча). Сябра Еўрапейскай Асацыяцыі Археолагаў. З 1986 года праводзіў археалагічныя даследаванні на Браслаўшчыне, Расоншчыне, Полаччыне, у Гродна і Ваўкавыску, а таксама ўдзельнічаў у міжнародных экспедыцыях на тэрыторыі Польшчы.

tumblr_inline_nt88odGZeW1tnqzdv_500

Сёння яго найбольш цікавяць тэарэтычныя, метадалагічныя, крыніцазнаўчыя і нарацыйныя праблемы канструявання беларускай гісторыі, асабліва ранніх перыядаў і на рэгіянальным узроўне — у прыватнасці Гарадзеншчына.

Праграма курса  складаецца з цыкла тэматычных сустрэч і знаёмства з тэкстамі:

1. Чым з’яўляецца гісторыя? Змест гісторыі. Ці мінулае адзінае і ці мае кшталт?

2. Што такое гістарычная свядомасць?

3. Гістарычная культура. Аб месцы гісторыі ў жыцці.

4. Гістарычная памяць і гістарычныя прэтэнзіі. Крызіс, траўма, ідэнтычнасць.

5. Адказнасць за гісторыю, крытычныя меркаванні аб этычным вымярэнні гісторыі. Аб праўдзе, ідэялогіі і аб’ектыўнасці.

6. Гістарычныя крыніцы не з’яўляюцца люстэркам, у якім адлюстроўваецца мінулае. Розныя віды крыніцаў і спосабы іх інтэрпрэтацыі.

7. Ці гістарыяграфія з’яўляецца літаратурай і мастацтвам? Логіка, граматыка, тэорыя і метафара ў канструяванні гістарычнай нарацыі.

8. Па-закрынічныя веды або тыранія улады дэфініцый і ціск стандартаў і стэрэатыпаў.

9. Як гісторыкі пераконваюць? Аргументацыя, высвятленне, рыторыка.

10. Нарэшце выпакутаваны тэкст. Розныя кнігі гісторыкаў: манаграфіі, сінтэзы, гісторыя нацыянальная, гісторыя рэгіянальная.

11. Гістарычны міф і гістарыяграфічны міф.

Працягласць курса — 3 месяцы.

Перыядычнасць заняткаў — 1 раз на тыдзень.

Колькасць слухачоў: 10-15 чалавек.

Кошт курса: 60 руб.

Як аплаціць? На банкаўскі рахунак установы Цэнтр дадатковай адукацыі дарослых “Студыя карысных кампетэнцый”:

Цэнтр дадатковай адукацыі дарослых “Студыя карысных кампетэнцый”: Р/р 3015004139004 в ОАО Банк БелВЭБ г.Мінск, код 226, УНП 591018095 (прызначэнне плацяжу — аплата за курс без НДС).

Магчымая аплата з дапамогай ЕРЫП.

Калі: Пачатак заняткаў па меры фармавання групы. Дні і час пачатку заняткаў будуць узгадняцца з удзельнікамі групы.

Дзе: вул. Ціміразева, 10/1-31 (бізнэс-цэнтр “Аўгустоўскі”).

Як запісацца: Запісацца на курс можна, запоўніўшы электронную анкету па гэтай спасылцы.

Маеце пытанні? З задавальненнем адкажам! Тэлефануйце +375 33 634 10 41


Карысныя прапановы

Пачынаецца набор студэнтаў «Універсітэту Залатога Веку»

Сёлета студэнтаў УЗВ чакаюць 40 розных курсаў і клубаў, а таксама шмат цікавых агульных лекцый і інтэграцыйных мерапрыемстваў. Запіс кандыдатаў на навучанне пачнецца ўжо 4 верасня і будзе доўжыцца да 15 верасня.

Абвешчаны прыём заявак на ўдзел у першым беларускім медыахакатоне IdeaLab!

Падчас двухдзённага (а па жаданні ўдзельнікаў і начнога) мерапрыемства журналісты і грамадзянскія актывісты разам будуць працаваць над медыяпраектамі на выбраную тэму. Дапамогу ў працы над праектамі камандам акажуць прафесійныя журналісты, інфаграферы, дызайнеры.
Таксама ў ходзе хакатона яго ўдзельнікаў чакаюць займальныя майстар-класы ад медыяпрафесіяналаў з Беларусі, Украіны, Германіі.

Стартавала «Школа радыёвядучага». Паспейце далучыцца да групы!

18 ліпеня пачаўся курс «Школа радыёвядучага» з Уллянай Шубко. 4 месяцы слухачы курса будуць спасцігаць «кухню» радыёвядучых: працаваць над тэхнікай прамовы і прэзентацыйнымі навыкамі, вучыцца мастацтву дыялогу і інтэрв’ю, прыдумляць яркія ды-джэйскай падводкі і пазнаваць негалосныя законы эфіру. Усё гэта і многае іншае слухачы будуць вывучаць на практыцы.

Калі Вы марылі вывучаць радыёжурналістыцы, то прыйшла пара ўвасабляць мары ў рэальнасць!